ایده برای پیج انگیزشی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که صاحبان این‌گونه صفحات اینستاگرامی، چه در ابتدای راه و چه زمانی که تعداد دنبال‌کنندگان بالا است، باید به آن آگاهی کامل داشته باشند. هر کسب‌وکاری، لازمه‌هایی دارد و لازمه موفقیت پیج شما نیز داشتن ایده‌هایی خلاقانه، بروز و متمایز است؛ پس در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین ایده‌های تولید محتوا برای پیج انگیزشی آشنا شوید.

ویژگی‌های محتوای مناسب پیج انگیزشی

محتوای مناسب پیج انگیزشی

ایده برای پیج انگیزشی زمانی کاربردی است که مخاطب شما آن را جدید و خلاقانه بداند و بتواند آن را در کمترین زمان ممکن بفهمد و در زندگی روزمره خود به کار ببرد. امروزه به‌دلایل مختلفی، پیج‌های انگیزشی به یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات اینستاگرامی تبدیل‌ شده‌اند و با توجه به گستردگی دنیای اینترنت و دسترسی سریع به موتورهای جستجوگر، تولید محتوا برای اینگونه پیج‌ها نیز چندان سخت نیست؛ البته تکراری بودن پست‌ها و عدم استفاده از ایده‌های خلاقانه در پیجتان می‌تواند آمار دنبال‌کنندگان را با افت زیادی مواجه کند.

در تولید محتوای پیچ انگیزشی باید الگوریتم اینستاگرام، که اساس آن تصویر و ویدیو است، را درنظر بگیرید. سعی کنید در تولید پست و استوری‌هایتان، از تصویر و ویدیو بیشترین استفاده را داشته باشید تا کاربران جذب پیج شده و به دنبال کردن آن ترغیب شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم پست‌های پیج انگیزشی، وجود تصویر یک شخص در محتواهای ویدیویی و تصویری است. مشاهده چهره یک شخص در ویدیوها به باورپذیرتر کردن آن کمک می‌کند و مخاطب هم می‌تواند ارتباط بیشتری با آن فرد بگیرد؛ همچنین در هنگام ثبت تصاویر و ضبط ویدیوها، به مواردی مانند نور، تناسب رنگ‌ها، لحن و میزان صدا نیز توجه کنید تا بتوانید تاثیر بیشتری روی مخاطب خود بگذارید.

در تولید هر محتوا به حال‌وهوا و احساسی که از مخاطب باید از آن بگیرد، دقت داشته باشید؛ به‌عنوان مثال ضبط ویدیوی مربوط به آرامش ذهنی در یک خیابان شلوغ یا یک اتاق با پس زمینه‌ به‌هم ریخته، اثربخشی صحبت‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و حتی مخاطب را از دنبال‌ کردن محتواهای دیگر، منصرف می‌کند. این در حالی است که اگر همین محتوا را در یک محیط آرام و در کنار گیاهان و تصاویر مربوط به آن‌ها تهیه کنید، خواهید دید که چقدر از آن استقبال خواهد شد.

چگونه یک پیچ انگیزشی موفق داشته باشیم؟

پیچ انگیزشی موفق

اگر یک پیج انگیزشی ایجاد کرده‌اید و قصد دارید تا تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید، باید راجع‌به چند موضوع مهم آگاهی داشته باشید. نکته اول، برنامه‌ریزی مشخص برای مدیریت پیج است. بی‌نظمی در گذاشتن پست و استوری و بی‌توجهی به اهمیت زمان‌بندی در این کار، باعث می‌شود میل مخاطب به دنبال کردن پیجتان کاهش پیدا کند و در نتیجه، نتوانید موفقیت چندانی در جذب کاربران کسب کنید؛ بنابراین، بهترین کار این است که برای قرار دادن هر محتوا در پیج و فعالیتتان، زمان مشخصی را تعیین کنید و آهسته اما پیوسته به کارتان ادامه دهید.

یکی دیگر از راه‌های عالی در جذب مخاطب پیج انگیزشی، استفاده از موزیک‌های مناسب است. قرار دادن موزیک‌های متناسب و تا حد امکان شناخته‌شده در برانگیختن احساس مخاطب موثر بوده و می‌تواند کاربران بیشتری را به دنبال کردن پیجتان ترغیب کند.

نکته دیگری که باعث علاقمندی مخاطب به پیج انگیزشی شما می‌شود، تعامل با کاربران است. زمانی که با دنبال‌کنندگان خود درباره یک مشکل صحبت می‌کنید، آن‌ها حس می‌کنند که شما نیز همدردشان هستید؛ همچنین شما نیز روی نیازها و موضوعات مورد علاقه‌شان شناخت پیدا می‌کنید و می‌توانید از آن برای تولید محتواهای جذاب‌تر استفاده کنید. بهتر است بعد از گذاشتن استوری یا پست، از مخاطبانتان نظرسنجی کنید و درباره آن در قسمت کامنت یا دایرکت، گفتگو داشته باشید.

دنبال‌کنندگان خود را درک کنید و با آن‌ها روراست باشید. یکی از راه‌های جذب مخاطب در پیج‌های انگیزشی این است که مخاطب بداند صاحب این صفحه یا هر کس دیگری که به‌عنوان الگو معرفی می‌شود، مانند خودشان بوده و زمانی با مشکلاتی مشابه خودشان دست‌وپنجه نرم می‌کرده است. سعی کنید گاهی کارهای روزمره و سخت‌کوشی‌هایتان را برای کاربران به نمایش بگذارید و به کمک آن، صحبت‌های انگیزشی خود را باورپذیرتر کنید.

10 ایده کاربردی برای پیج انگیزشی

استفاده از ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوای انگیزشی به شما کمک می‌کند در زمان کمی تعداد دنبال‌کنندگانتان چندین برابر شود و به نتیجه خوبی برسید. برخی از این ایده‌های عبارتند از:

  1. استفاده از سخنان بزرگان: کسانی که در جامعه به‌عنوان فردی موفق و پرتلاش شناخته می‌شوند، الگوهای خوبی هستند که می‌توان از صحبت‌هایشان برای اثربخشی بیشتر یک موضوع انگیرشی کمک گرفت؛ مثلا می‌توانید در پستتان یک تصویر جذاب از آن فرد را انتخاب کنید و سخن او را در همان عکس بنویسید؛ سپس در قسمت کپشن، درباره مشکل یا موضوع انگیزشی مرتبط صحبت کنید.
  2. سه نقطه: یکی از ایده‌های تولید محتوای انگیزشی که به تعامل بیشتر شما و کاربران نیز کمک زیادی می‌کند، روش سه نقطه است. شاید در اینستاگرام پست‌هایی را دیده باشید که در آن یک جمله نوشته شده و از کاربران خواسته شده تا آن را به دلخواه تکمیل کنند؛ به‌عنوان مثال، می‌توانید جمله ” اگر می‌توانستم … را تغییر می‌دادم” را در یک استوری بنویسید و بعد از دریافت نظر کاربران و تعامل با آن‌ها، یک پست انگیزشی کامل درباره تغییر شرایط زندگی یا کنار آمدن با مشکلات تهیه کنید.
  3. نشان دادن روند تولید محتوا: گذاشتن پست‌های کوتاه یا استوری از پشت صحنه‌های خنده‌دار و جالب در هنگام تولید محتوا، به مخاطبتان از حس را القا می‌کند که شما برای ضبط یک ویدیوی جذاب یا تهیه یک مطلب مفید، تلاش زیادی می‌کنید؛ در نتیجه، هم می‌توانید از یکنواخت شدن حال‌وهوای پیجتان جلوگیری کنید و هم اینکه مخاطب می‌تواند به شما بیشتر اطمینان کند.
  4. پست‌های متناسب با وقایع روز: نسبت به وقایع و مناسبت‌‌های روز بی‌تفاوت نباشید و سعی کنید از آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده کنید. در ایام عید، عزاداری یا مناسبت‌های مختلف، پست‌های جذاب تهیه کنید یا کاربران را به چالشی دعوت کنید؛ مثلا در ایام نوروز می‌توانید با قرار دادن تصاویری از حال‌وهوای شهرتان، از مخاطبین بخواهید تا درباره آداب و رسوم خود صحبت کنند یا از سفره هفت‌سینی که چیده‌اند، تصویری برایتان ارسال کنند.
  5. قرار دادن پست‌های بی‌ربط: اینکه فعالیت پیجتان کاملا مربوط به موضوعات انگیزشی باشد، می‌تواند برای مخاطب کمی خسته‌کننده به‌نظر برسد؛ به همین دلیل گاهی بد نیست از یک موضوع متفاوت مانند غذایی که پختید، استوری یا پست بگذارید.
  6. تولید محتوای ترند: در تهیه محتوای پیج انگیزشی خود سعی کنید از موضوعاتی استفاده کنید که برای بیشتر افراد جذابیت دارند و همه‌گیر هستند. آمار بازدید و لایک اینگونه محتواها بالا بوده و به‌دلیل اینکه مخاطبان با آن‌ها همزادپنداری می‌کنند، افراد زیادی آن‌ها را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. برای پیدا کردن این نوع از محتواها، می‌توانید چرخی در فضای مجازی بزنید و از موضوعات ترند اطلاع پیدا کنید، یا اینکه خودتان را جای مخاطب بگذارید و فکر کنید که به‌دنبال چه مطالبی می‌گردید. استفاده از آهنگ‌، استایل، تکیه کلام یا دیالوگ‌های معروف و ترند، می‌تواند جذابیت محتوای پیجتان را افزایش دهد.

10 ایده کاربردی برای پیج انگیزشی

  1. معرفی کتاب و فیلم: در حوزه مطالب انگیزشی، معرفی فیلم‌ها و کتاب‌های انگیزشی یکی از کاربردی‌ترین انواع محتوا برای مخاطب است. برای این کار می‌توانید از تجربیات خودتان استفاده کنید و نظرتان را درباره آن فیلم یا کتاب بنویسید. اینگونه پست‌ها باعث می‌شوند تا کاربران هم نظر خود را درباره پست بنویسند یا با یکدیگر در کامنت‌ها تعامل داشته باشند.
  2. کلاژ اینستاگرامی: شاید در برخی از پیج‌ها دیده باشید که تصاویر در چند پست پشت سر هم مانند تکه‌های پازل آپلود شده‌‌اند و وقتی همه آن‌ها را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنید، تصویر واحدی را می‌بینید. این همان کلاژ اینستاگرامی است. این ایده خلاقانه به زیباتر شدن جلوه پیجتان کمک می‌کند و جذابیت آن را چند برابر افزایش می‌دهد.
  3. نشان دادن اشتباهات: به نمایش گذاشتن اشتباهاتی که خودتان در امور کاری یا زندگی شخصی مرتکب شده‌اید، می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند و در آن‌ها حس همدردی ایجاد کند. لازم نیست تمام واقعه را جزء به جزء شرح دهید؛ بلکه فقط یک توصیف کلی از مشکل پیش‌آمده و احساسی که داشتید را برای مخاطب به تصویر بکشید و با توضیح چگونگی مدیریت آن و درسی که گرفتید، می‌توانید یک نکته انگیزشی را برای کاربران یادآوری کنید.
  • استفاده از محتواهای دیگر شبکه‌های اجتماعی: قرار دادن اسکرین‌شات‌ از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی توییتر، تلگرام و فیسبوک می‌بینید، یک ایده دیگر برای جذب مخاطب است. این کار باعث می‌شود دنبال‌کنندگان شما از موضوعات جدید و مرتبط با بحث در شبکه‌های اجتماعی مختلف باخبر شوند.

در کنار این ایده‌های کاربردی، سعی کنید تا حد ممکن خلاقیت خود را در تهیه محتوا به کار بگیرید و پست‌هایی متمایز و جدید در پیج خود قرار دهید؛ زیرا خلاقیت، راز جذب مخاطب در فضای مجازی است.

سخن پایانی

اگرچه ایده‌های بسیاری برای ارتقای صفحه اینستاگرامی وجود دارد، اما بهترین ایده آن است که خلاقانه و یونیک بوده و شما را از دیگر پیج‌ها متمایز کند. اگر می‌خواهید بهترین ایده برای پیج انگیزشیخود را پیدا کنید، سعی کنید با بازدید از پیج‌های مشابه و نحوه فعالیتشان، مخاطب خود را بشناسید و از موضوعاتی که برایشان جذابیت دارد اطلاع پیدا کنید؛ همچنین در تولید محتوای خود صبر و حوصله به خرج دهید و از رساندن اطلاعات نادرست به مخاطب بپرهیزید.

سوالات متداول

  1. بهترین ایده برای پیج انگیزشی چیست؟ معرفی فیلم و کتاب، استفاده از سخن بزرگان، تولید محتواهای ترند و جذاب، کلاژ اینستاگرامی و نشان دادن اشتباهات از جمله بهترین و کاربردی‌ترین ایده‌ها در ارتقای پیج انگیزشی هستند.
  2. محتواهای یک پیج انگیزشی چه ویژگی‌هایی دارند؟ در پست‌های مربوط به پیج‌های انگیزشی باید از تصاویر و ویدیو استفاده شود، محتواها پس‌زمینه و موزیک مناسبی داشته باشند، راجع‌به مشکلات همه‌گیر و شایع باشند و تعامل بین ادمین و کاربران و کاربران یا یکدیگر را به‌وجود بیاورند.

دسته بندی شده در: