بک گراند یکی از نکات مهمی است که در هنگام ضبط باید به آن توجه شود. دکور و دیزاینی که در پشت عکس یا ویدیو است، اهمیت زیادی دارد و باید تمام سعی خود را برای داشتن یک بک گراند خوب داشته باشید. بک گراند باید با سوژه در تضاد باشد تا جذابیت لازم را داشته و جذب کننده باشد. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت قصد داریم اطلاعات بیشتری در خصوص شیوه استفاده از بک گراند برای ویدیوها و عکس‌ها صحبت کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

بک گراند چیست؟

در پاسخ به این سوال که بک گراند چیست؟ باید بگوییم قسمت پشت تصویر و ویدیو شامل بک گراند می‌شود که در کیفیت نهایی بسیار موثر است. افراد زیادی چه برای سرگرمی و چه در زمینه کاری تولید محتوای ویدیویی انجام می‌دهند. در هر حالت بهتر است بدانید دکور و پس زمینه خیلی مهم است و حتما باید در هنگام عکس و یا فیلم گرفتن به آن توجه شود. بایستی هر چند مدت یک بار آن را تغییر دهید تا تکراری نشده و جذابیت و تازگی آن بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. به طور کلی هر تصویر قسمت‌های مختلفی دارد که محیط پشت سوژه بک گراند است. با استفاده درست از بک گراند می‌توان ویژگی‌های سوژه اصلی را بیشتر نمایان کرد تا مخاطب جذب آن شود. سعی کنید از هر بک گراند زیبا و جدیدی استفاده کنید تا یک حس خوب و  عالی به مخاطب خود دهید.

اهمیت بک گراند در ویدیو و عکس

اهمیت بک گراند در ویدیو و عکس

یک بک گراند خوب سبب می‌شود تا نام پیچ شما در ذهن کاربر ماندگار شود. با این کار علاوه بر آنکه ویدیوها و عکس‌های زیبایی درست می‌کنید، مخاطب شما همیشه به دنبال شما است تا کارهای او را انجام دهید. شما عزیزان در هر زمینه‌ای چون مدلینگ، عکاسی از محصول، عکاسی تبلیغاتی و … که متخصص باشید، نیاز به جلوه‌دار کردن تصویر خود دارید.‌ به عنوان یک عکاس بدانید بک گراند چیست و اهمیت آن را درک کنید تا کاربردهای آن را بدانید. پس از سوژه اصلی مهم‌ترین رکنی که برای زیبایی تصاویر شما الزامی است، بک گراند پشت آن است. با انتخاب یک پس زمینه زیبا و مناسب برای سوژه اصلی جذابیت عکس و فیلم را بیشتر کنید. با انتخاب یک پس زمینه هوشمندانه عکس‌ها و ویدیوهای حرفه ای را ایجاد کنید. در صورتی که بک گراند مناسب باشد، بدون دغدغه و با خیالی راحت می‌توانید کار خود را انجام داده و نگران نتیجه نباشید. اگر خودتان یک بک گراند مناسب انتخاب نکنید، در نهایت از محیط اطراف استفاده می‌کنید، اما شاید مناسب سوژه نباشد و به خوبی نتوانید آن چه را که باید نمایش دهید.‌ از بک گراند یک تصویر می‌توان حرفه‌ای یا معمولی بودن عکاس را تشخیص داد.

اگه میخوای محتوای تصویری خفن بسازی، پرده سبز یادت نره.

علت اهمیت بک گراند

بک گراند به دلایل مختلفی اهمیت دارد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

حذف اضافات و برجسته کردن موضوع: گاهی در پشت سوژه اصلی چیزهای اضافی است که سبب می‌شود، سوژه آنطور که باید جلوه خوبی نداشته باشد؛ بنابراین برای آنکه فضای یکپارچه و یکدستی داشته باشید، و سوژه بتواند برای مخاطب جذاب باشد، باید چیزهای متفرقه را از آن دور کرد. مهم نیست که از پس زمینه‌های آماده استفاده می‌کنید یا اینکه از دیوار بهره خواهید گرفت. در هر حالت باید بهترین گزینه را انتخاب کنید تا در نهایت چیز خوبی ارائه دهید.

بک گراندها داستان می‌گویند: هر عکس یا فیلم هدف خاصی دارد که با استفاده از یک پس زمینه خوب و مناسب به آن قوت می‌بخشد. ایده‌ای که برای پشت تصویر استفاده می‌شود، به زمان و مکان وابستگی نداشته و به نوعی خیلی خوب می‌توان تصویر اصلی را درک کرد. به طور مثال می‌توانید در بهشی از فضای خود بازارهای سنتی یا خانه‌های قدیمی را به تصویر بکشانید. وقتی یک عکس با هدف سنتی جلوی این پس زمینه قرار گیرد، مخاطب می‌تواند بیشتر موضوع و هدف را درک کند. پس زمینه‌ها و سوژه‌های مختلف را می‌توانید با هم امتحان کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

فراهم کردن عمق تصویر: از دیگر علل اهمیت بک گراند فراهم کردن عمق تصویر است. برای آنکه در یک تصویر عمق یا فاصله را نشان دهید، می‌توانید از خطوط استفاده کنید. خطوط همگرا از فاصله دور ناپدید شده و برای دستیابی به عمق تصویر می‌توانید از آن استفاده کنید.‌ از خطوط غیر عمدی و مزاحم در عمق تصویر بپرهیزید؛ زیرا بسیار تاثیر گذار است. البته لازم به ذکر است که استفاده از خطوط در پس زمینه کاری تخصصی بوده و برای عکاسان حرفه‌ای مناسب است.

معرفی بک گراندهای جذاب

معرفی بک گراندهای جذاب

حال که به پاسخ بک گراند چیست؟ رسیدید بهتر است با چند نمونه بک گراند جذاب نیز آشنا شوید. در زیر به بررسی این موارد می‌پردازیم:

پس زمینه تک رنگ

ساده‌ترین و بهترین بک گراند که برای شروع کار پیشنهاد می‌شود، همین نوع است که خرج زیادی ندارد.‌ با استفاده از یک تکه پارچه تک رنگ، مقوا، کاغذ رنگی یا هر چیز تک رنگی می‌توانید پس زمینه عکس‌ها و ویدیوهای خود را خاص کنید. البته یادآور می‌شویم که باید رنگ انتخابی مناسب رنگ برند و لوگوی شما بوده و با هم سازگار باشند. همچنین باید به میزان نور و روشنایی نیز توجه شود و باید کار را در محیطی با نور کافی انجام داد.‌ توجه کنید اگر نور کافی نباشد، پس زمینه تاریک خواهد شد و جذابیت خود را از دست می‌دهد. در نهایت پیشنهاد می‌شود از رنگ‌هایی استفاده کنید که کاربر را خسته نکند و بتوان مدت طولانی‌تری از آن استفاده کرد.

پس زمینه چند رنگ

منظور از چند رنگ بودن بک گراند این است که یک رنگ را به عنوان رنگ مادر انتخاب کرده و از بالا به پایین آن را ملیح‌تر یا غلیظ‌تر کنید تا جذابیت پس زمینه بیشتر شود. در انتخاب رنگ و کم رنگ و پر رنگ بودن آن دقت کنید؛ زیرا تاثیر زیادی دارد. به هیچ عنوان از چند رنگ به صورت مخلوط به عنوان پس زمینه رنگی استفاده نکنید؛ زیرا طرح شلوغی شده و آن طور که باید عکس و یا ویدیو دیده نخواهد شد.

پس زمینه چوبی

این پس زمینه ساده و قشنگ بوده که برای بیشتر کارها انتخاب مناسبی است. چوب‌ها را با توجه به سلیقه و نظر خود می‌توانید به صورت عمودی، افقی و مورب قرار داده و رنگ و طرح دلخواه خود را پیاده کرده و بسته نیاز خود تغییر دهید.‌ حتی می‌توان به صورت سه بعدی نیز آن را درآورد که فقط کافی است چوب‌ها را عقب و جلو قرار داد. در کل با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی می‌توان طرح‌های متفاوت و زیبایی را اجرا کرد. این ایده یکی از کارهایی است که جلب توجه زیادی داشته و به راحتی می‌توانید نظر مخاطبین را به کارهای خود جلب کنید.

پس زمینه آجری

برای ایجاد این بک گراند می‌توانید از آجرهای واقعی استفاده کرده و پس از چیدن آن‌ها به صورت دیوار رنگ دلخواه خود را بر روی آن پیاده کنید؛‌ همچنین می‌توانید کاری راحت‌تر انجام داده و برچسب‌های آجری آماده را تهیه کرده و به دیوار بزنید. لازم به ذکر است که این برچسب‌ها قابل رنگ کردن نبوده و حتما باید در هنگام خرید به رنگ آن توجه شود. پیشنهاد می‌شود از آجر واقعی استفاده کنید؛ زیرا طبیعی و بوده علاوه بر جلوه زیبایی که دارد، سبب برقراری ارتباط نزدیک‌تر مخاطب با تصاویر می‌شود.‌

پس زمینه زرق و برق‌دار

نورپردازی را طوری درنظر بگیرید که تصویر اصلی به خوبی نشان داده شود. با استفاده از پارچه‌های زرق و برق‌دار می‌توانید پس زمینه‌های جذابی را درست کنید.‌ توجه کنید که برای این بک گراند نور کافی اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین اگر قصد پیاده‌سازی و استفاده از آن را دارید، باید نور کافی در دسترس باشد. در غیر این صورت به دنبال ایده‌های دیگر بروید.

پس زمینه الگو دار

با استفاده از پارچه، چوب، مقوا و یا هر متریال دیگری می‌توان شکل‌های انتزاعی یا الگوهای مختلف را در پس زمینه استفاده کنید.‌ این کار را می‌توان ساده و یا پیچیده انجام داد که برای انتخاب‌های بیشتر استفاده از گوگل راه‌حل مناسبی است. می‌توان با برچسب‌هایی با آن شکلی که می‌خواهید، سفارش داده و آن‌ها را به دیوار چسباند.‌ البته قبل از انجام هر کاری بهتر است از نگاه مخاطب پس زمینه و تناسب و هماهنگی آن با تصویر و یا ویدیو را بسنجید.

پس زمینه قفسه کتاب

به عنوان یکی از بک گراندهای جذاب می‌توان این پس زمینه را معرفی کرد که بسیار خاص و جذاب است. این نوع پس زمینه را می‌توان را در رنگ‌بندی، ابعاد متفاوت و طراحی‌های مختلف انجام داد.‌ اگر محتوای شما در زمینه فلسفی، روانشناسی یا آموزشی است، توصیه می‌کنیم حتما از این نوع بک گراند استفاده کنید. برای بقیه زمینه‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد، فقط توجه به تطابق داشتن آن‌ها مهم است. با توجه به سلیقه خود چیدمان و تعداد کتاب‌ها را می‌توان انجام داده و هر چند وقت یک بار آن‌ها را تغییر داد؛ همچنین می‌توانید وسایل تزئینی چون گوی‌های کوچک، مجسمه‌های گچی و چوبی نیز در بین کتاب‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

بک گراند چیست را پاسخ دادیم و در خصوص اینکه به چه شکلی می‌توانید  از آن استفاده کنید که ویدیوها و عکس‌های جذاب‌تری داشته باشید هم مطالبی را بیان کردیم. بک گراند، پشت زمینه سوژه اصلی در تصاویر و ویدیوها است که اهمیت زیادی دارد. با انتخاب یک پس زمینه خوب و مناسب می‌توان جذابیت تصاویر را بالاتر برده و مخاطب را بیشتر جلب کرد. پس زمینه‌های مختلفی وجود دارند که با توجه به سوژه اصلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. سازگاری بک گراند با تصویر و ویدیو اصلی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا علاوه بر آنکه اضافات پشت را حذف می‌کند، جذابیت کار را بیشتر خواهد کرد.

سوالات متداول

بک گراند چیست؟

بک گراند قسمت پشت سوژه است که کمک می‌کند تا سوژه اصلی بیشتر نشان داده شده و مخاطب را جذب کند.

علت اهمیت بک گراند چیست؟

حذف اضافات و برجسته کردن موضوع،‌ بک گراندها داستان می‌گویند، فراهم کردن عمق تصویر

دسته بندی شده در: