خیلی از افراد به تولید محتوا تمایل دارند و در این زمینه عملکرد خوبی نیز دارند. اما چون دوست ندارند چهره آن‌ها دیده شود، از این کار کناره گرفته‌اند. یکی از روش‌هایی که امروزه افراد زیادی با آن بلاگری و تولید محتوا می‌کنند، بلاگری بدون چهره است. با این روش فرد می‌تواند بدون مشخص شدن چهره هر آنچه را که دوست دارد، در قالب ویدیو در فضای مجازی پخش کند. در این مقاله از کاروکانتنت شما را بیشتر با تولید محتوای بدون چهره آشنا خواهیم کرد

محتوا بدون چهره چیست؟

منظور از محتوای بدون چهره این است که فرد بلاگری می‌کند، اما چهره او در تولید محتوا مشخص نخواهد شد و می‌تواند در فضا‌های مختلف یوتیوب و اینترنت در رده‌های مختلف محتوا تولید کرده و به اشتراک گذارد. اگر هدف مشخصی داشته باشید، هر چند که چهره‌تان مشخص نباشد، اما باز هم می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. به طور مثال شما می‌توانید آشپزی کنید، ویدیو‌های خنده دار و یا هر چیز دیگری که دلتان می‌خواهد، بسازید.

بهترین ایده‌های تولید محتوا بدون چهره

ایده‌های تولید محتوا بدون چهره

ایده‌های تولید محتوا بدون چهره

امروزه تولید محتوا در فضاهای مجازی بسیار رواج دارد. بسیاری از افراد این روزها توسط تولید محتوا در فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند. اگر می‌خواهید تولید محتوا بدون چهره را انجام دهید، در زیر چندین راهکار و‌ایده به شما پیشنهاد می‌شود. این‌ایده‌ها عبارتند از:

  • تولید محتوا با ماسک اختصاصی

یکی از راحت‌ترین روش‌ها که می‌توان با آن بدون مشخص شدن چهره تولید محتوا کرد، استفاده از ماسک است. می‌توانید ماسک را با روش‌های مختلفی برای خود اختصاصی کنید تا مختص خودتان باشد. پیشنهاد می‌شود با توجه به برند خود یک ماسک متناسب با سلیقه، حوزه فعالیت و مخاطبین خود انتخاب کنید. علاوه بر آن اگر از رنگ برندتان در ماسک استفاده کنید، بهتر و خاص‌تر می‌شود. از طرفی می‌توانید از ماسک‌های مختلف استفاده کرده یا بسته به حوزه فعالیتی خود از نشانه‌های خاص استفاده کنید.

  • تولید محتوا از گردن به پایین

دوربین را به گونه‌ای تنظیم کنید که صورت‌تان در ویدیو مشخص نشود. برای فعالیت‌هایی که بیشترین کار آن‌ها با دست است، می‌تواند انتخابی عالی محسوب شود. افرادی که در زمینه بافتنی و یا آشپزی فعالیت دارند، می‌توانند با این روش بدون دیدهشدن چهره محتوای خوبی تولید کنند. ‌

  • تولید محتوا با ایموجی

ایموجی‌ها و انیمیشن‌های با مزه‌ای در آپ‌هایی چون اسنپ چت وجود دارد که راه حل خوبی برای تولید محتوا به این سبک هستند‌. با توجه به نوع محتوای تولید شده می‌توان از ایموجی و یا چهره‌های مناسب استفاده کرد. مثلاً افراد فعال در زمینه تولید محتوای کمدی باید از ایموجی‌های خندان و انیمیشن‌های فان استفاده کنند. ‌

  • تولید محتوا روی موشن

در این روش باید صدای خوب و گیرایی داشته باشید که بتواند مخاطب را جذب کند. این نوع تولید محتوا بدون چهره برای موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به این صورت است که صدای خود را ضبط کرده و بر روییک موشن، انیمیشن یا ویدیو می‌گذارید. داشتن بیانی گیرا و واضح خیلی مهم است و سبب تولید محتوایی خوب می‌شود. معمولاً افرادی که شعر، متن یا دکلمه می‌خوانند، می‌توانند بسته به موضوع و نوع، آن صدا را روی ویدیو‌های مرتبط استفاده کنند.

  • تولید محتوا با گریم منحصر به فرد

روشی بامزه برای تولید محتوا است که چهره فرد در آن مشخص نمی‌شود. می‌توان با اجرای گریم‌های شلوغ بر روی صورت چهره خود را مخفی کرده و چهره گریم شده خود را به مخاطب نشان دهید. در این روش می‌توانید دو کار انجام دهید که به سلیقه شما بستگی دارد. اول اینکه می‌توانید یک گریم خاص برای خودتان انتخاب کرده و همیشه به همان صورت جلوی دوربین ظاهر شوید.

این روش کمی سخت است؛ زیرا باید دقت کنید که گریم‌ها همیشه شبیه هم شوند. دومین راه نیز این است که با توجه به موضوع ویدیو می‌توانید از یک گریم منحصر به فرد و مطابق با آن استفاده کنید. روش دوم معمولاً جذابتر و راحت است و می‌توانید از گریم‌های متفاوت برای جذب مخاطب استفاده کنید. به عنوان مثال برای تولید محتوای کودکانه می‌توان از گریم‌های شخصیت‌های کارتونی بهره گرفت.

  • تولید محتوا بر روی نوشته

در این روش باید لنز دوربین را روی یک متن تنظیم کرده و صحبت کنید. در حین صحبت باید قسمت‌های مهم حرف‌های خود را تایپ کرده و یا بنویسید. با استفاده از برچسب‌های مرتبط، هایلایتر، نقاشی‌های کوچک، خودکار‌های رنگی و… می‌توانید جذابیت کار خود را بیشتر کنید. به طور مثال افرادی که در حوزه مشاوره تحصیلی فعالیت دارند، می‌توانند صحبت‌های خود را با نمودار روی کاغذ نشان دهند.

دلایل استفاده از تولید محتوا بدون چهره

برخی افراد تولید محتوا بدون چهره را ترجیح می‌دهند که برای این کار دلایل مختلفی دارند. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌شود:

اولین دلیل برای این کار خجالت و معذب بودن فرد جلوی دوربین است. برخی افراد نمی‌توانند جلوی دوربین صحبت کرده و حین این کار توانایی انتقال درست اطلاعات خود به مخاطب را ندارند. این افراد حتی پس از بار‌ها تمرین باز هم جلوی دوربین دچار استرس، لرزش دست و تعریق می‌شوند که خیلی اذیت خواهند شد؛ بنابراین ارزش ندارد که با هر بار تولید محتوا اینقدر سختی کشیده و اذیت شوند. بهتر است کار خود را بدون دیده شدن چهره انجام دهند. البته ناگفته نماند که بعضی افراد پس از مدتی اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و با چهره جلوی دوربین می‌آیند.

دیگر دلیل یا می‌توان گفت مزیت تولید محتوا بدون چهره حفظ حریم خصوصی است. وقتی در محتوایی چهره فرد مشخص شود، طبیعتا افراد زیادی آن را دیده و در سراسر جهان شناخته شده می‌شود. در میان کسانی که ویدیو‌ها و یا عکس‌های شما را می‌بینند، همیشه افرادی هستند که شاید ‌ایده و یا نظراتی را عنوان کنند. این موضوع معمولاً ناخوشایند است و سبب آزار و اذیت و شاید تأثیر منفی در روحیه فرد شود؛ از این رو می‌توانید بدون آنکه هویت اصلی خود را فاش کنید به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازید.

با انتخاب این روش تولید محتوا بدون محدودیت می‌توان با مخاطبین مختلف در سراسر جهان دسترسی داشت. با این کار می‌توان ویدیو‌ها یا مطالب خود را با مخاطبین بیشتری به اشتراک گذاشته و فعالیت خود را به فراتر از مرز‌ها گسترش داد. از طرفی بعضی افراد به دلیل موقعیت اجتماعی و یا شغلی که دارند، می‌خواهند ناشناس بمانند. این افراد ترجیح می‌دهند فعالیت خود در فضای مجازی را بدون شناخته شدن و به صورت مخفی ادامه دهند.

وقتی تولید محتوا بدون چهره انجام شود، مخاطب کاملاً به محتوا متمرکز می‌شود. در این صورت اگر آموزش یا اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شود، مخاطب آن را بهتر متوجه می‌شود؛ زیرا حواس آن به چهره بلاگر و یا فردی که تولید محتوا می‌کند، پرت نمی‌شود.

سخن پایانی

امروزه به دلیل گسترش فضای مجازی افراد زیادی به تولید محتوا در این بستر پرداخته‌اند. یکسری افراد هستند که به دلایل مختلفی دوست ندارند، چهره آن‌ها مشخص شوند. این سری افراد می‌توانند تولید محتوای خود را بدون آنکه چهره‌شان مشخص شود، انجام دهند. این کار را می‌توان به روش‌های مختلف و به بهترین شکل انجام داد. قبل از آن بهتر است موضوع هدف خود را انتخاب کرده و متناسب با آن روش مناسبی را انتخاب کنید. زمانی که به درستی این کار را انجام دهید، بدون مشخص شدن چهره مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد.

دسته بندی شده در: