کمک گرفتن از روش‌های تند نویسی در تولید محتوا از جمله مهمترین مواردی است که هر محتوا نویسی باید به آنها تسلط داشته باشد. مهارت‌های تند نویسی موجب خواهد شند تا شما به شکلی هدفمند کارتان را انجام دهید و درآمد بیشتری را هم بتوانید کسب کنید. تند نویسی برای نویسندگانی که به زمان اهمیت بسیار زیادی می‌دهند موضوعی ضروری به شمار می‌رود و برای این که بتوانند سرعت نوشتن را بالا ببرند لازم است مهارت‌های خود را ارتقا دهند. استفاده از این تکنیک‌ها نیاز به استعداد‌های خاصی ندارد و تنها با کمی تمرین می‌توانید به آنها مسلط شوید. در این مقاله از سری مقالات کاروکانتنت سعی داریم شما را بیشتر با تندنویسی در تولید محتوا آشنا کنیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

تند نویسی در تولید محتوا

بیشتر بخوانید:محتوا نویسی چیست؟

تند نویسی در تولید محتوا چه مزیتی دارد؟

تند نویسی در تولید محتوا اثرات و مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت که اگر بخواهیم مهمترین یا اولین آنها را برای شما بیان کنیم قطعا در ارتباط با افزایش سرعت کار شما است. شما در یک زمان کوتاه می‌توانید با کمک روش‌های تند نویسی دریافت سفارش تولید محتوا خود را افزایش دهید و هر چه سریع‌تر آنها را تمام کنید. علاوه بر این وقت آزاد بیشتری را هم به دست خواهید آورد. به عنوان مثال اگر به صورت عادی نوشتن یک محتوای هزار کلمه‌ای یک ساعت وقت شما را می‌گرفت الان با شیوه‌های تند نویسی کار شما در ۳۰ دقیقه به اتمام می‌رسد و زمان بیشتری را می‌توانید به کارهای دیگر خود اختصاص دهید. افزایش درآمد هم از دیگر مزایایی است که شما می‌توانید به وسیله تکنیک‌های تند نویسی در تولید محتوا به آن دست پیدا کنید.

تند نویسی در تولید محتوا چه مزیتی دارد؟

پیشنهاد مطالعه:مهارت هایی که برای محتوا نویسی لازم است

روش‌های تندنویسی در تولید محتوا

برای تند نویسی در تولید محتوا شیوه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها و تبدیل هر کدام به یک عادت روزمره، تندی نویسی را در خود تقویت کنید. در ادامه برخی از مهمترین شیوه‌های تند نویسی در تولید محتوا را بیان خواهیم کرد:

داشتن نظم و برنامه ریزی

برای اینکه پروژه‌ها را راس موعد مقرر به کارفرما تحویل دهید باید یک برنامه‌ریزی کامل و جامع داشته باشید. ترک کارها و انجام ندادنشان موجب می‌شود تمام برنامه‌های شما به هم بریزد و نتوانید آنها را در موعد مقرر تحویل دهید. زمانی که از یک برنامه منظم استفاده کنید سرعت تولید محتوای شما هم بالاتر خواهد رفت.

اول نوشتن، بعدا ویرایش

ابتدا محتوای مورد نظر را بنویسید و سپس آنها را ویرایش کنید. هر قسمتی از متن را که تسلط کافی روی آن دارید شروع به نوشتن کنید تا ذهن شما کم کم باز شود و باقی آن هم به راحتی در دسترس شما قرار بگیرد و بتوانید آنها را بنویسید. اگر بخواهید کماکان در حال نوشتن ویرایش هم انجام دهید، وقت شما گرفته می‌شود؛ بنابراین ابتدا بنویسید و پس از اینکه خیالتان از بابت نوشتن محتوا راحت شد کار ویرایش را انجام دهید.

تمرکز روی انجام کار

از جمله مهم‌ترین اصولی که در زمان نوشتن محتوا باید به آن توجه کنید این است که در فضایی مشغول به کار شوید که عاری از هر نوع شلوغی و سر و صدایی باشد. محیط‌هایی که شلوغ هستند موجب شده تا تمرکز شما به هم بریزد و این گونه از نوشتن عقب خواهید افتاد؛ بنابراین تمرکز خود را روی کار قرار دهید و سعی کنید در فضایی قرار بگیرید که حواس شما پرت نمی‌شود.

طراحی ساختار متن

پیش از اینکه نوشتن را شروع کنید یک ساختار کلی را از محتوای مورد نظر در ذهن خود داشته باشید. شما می‌توانید برای مقاله‌ای که می‌خواهید بنویسید ابتدا مهمترین موضوعات و ابعاد آن را بررسی کنید و تنها در همان حیطه مشغول نوشتن شوید. این گونه یک ساختار جامع دارید و می‌دانید که دقیقاً می‌خواهید چه چیزی را بنویسید و یک نقشه اصولی در ذهن شما قرار گرفته است.

استفاده از زمان سنج

زمانی که قصد دارید شروع به نوشتن کنید از یک زمان‌سنج در کنار خود حتماً بهره بگیرید. بررسی کنید که یک محتوا را در عرض چند دقیقه تمام کرده‌اید و از آن به بعد سعی کنید که سرعت خود را بالاتر ببرید. به عبارتی با خود مسابقه دهید. هر بار که می‌خواهید محتوا بنویسید زمان‌سنج را کنار دست خود قرار دهید و شروع به نوشتن کنید. این گونه می‌توانید سرعت کار را بالاتر ببرید و رکورد‌های خوبی هم از خود به جای بگذارید.

کمک گرفتن از کلیدهای میانبر

یکی از شیوه‌هایی که با کمک آن می‌توانید تندتر از قبل بنویسید این است که از کلید‌های میانبر استفاده کنید. با کمک کلیدهای میانبر سرعت کار شما افزایش پیدا می‌کند. اگر کلمات پرتکراری در متن دارید می‌توانید آنها را کپی کرده و هر کجا که به آنها نیاز پیدا می‌کنید خیلی سریع با کمک این دکمه‌ها آن را الصاق کنید.

روش‌های تندنویسی در تولید محتوا

مهمترین ویژگی‌های افرادی که بر تند نویسی تسلط دارند

محتوا نویسانی که با تمرین و تکرار خیلی زیاد توانسته‌اند به مهارت تند نویسی مسلط شوند از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. این افراد تمرکز زیادی روی کار دارند و این تمرکز موجب می‌شود سرعت عمل بالایی در کار داشته باشند. علاوه بر این حافظه‌ای قوی دارند و اگر یکبار چیزی برای آنها خوانده شود آن را به آسانی به ذهن می‌سپارند و هر کجا که لازم باشد در محتوا از آن استفاده می‌کنند. هماهنگی خوبی میان عصب و عضله آنها وجود دارد و همین تسلط موجب شده سرعت عمل بالایی را از خود نشان دهند.

 

سخن پایانی

تند نویسی در تولید محتوا یکی از مهمترین مواردی است که هر نویسنده ای با آن سر و کار دارد. هر چقدر که بتوانید در تولید محتوا سریع عمل کنید علاوه بر اینکه کار بیشتری را انجام خواهید داد، به درآمد بیشتری هم دست پیدا خواهید کرد. همانطور که در این مطلب هم به آن اشاره داشتیم مزایای فراوانی در تند نویسی  وجود دارد که با تمرین و تکرار می‌توانید به آنها دست پیدا کنید. اگر در خصوص روش‌های تند نویسی در تولید محتوا شما هم تجربه‌ای دارید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • تند نویسی در تولید محتوا چه مزایایی دارد؟

تندنویسی در تولید محتوا موجب می‌شود سرعت کار شما افزایش پیدا کند و این سرعت عمل موجب بیشتر شدن درآمد شما را در پی خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید از وقت آزاد بیشتری هم بهره مند شوید.

  • مهمترین روش‌های تند نویسی در تولید محتوا چیست؟

داشتن نظم و برنامه‌ریزی، تمرکز روی نوشتن محتوا، استفاده از طراحی ساختار متن، بهره‌گیری از زمان‌سنج و… تنها برخی از مهمترین شیوه‌های تند نویسی در تولید محتوا به شمار می‌آیند.

دسته بندی شده در: